Versíró verseny a kávézóláncnál: Vissza a természethez!

2023. 21. 02., 10:59pm
Elindul az ötödik Starbucks Kávéköltők irodalmi pályázat!

 

A Starbucks Magyarország 2023-ban ötödik alkalommal hirdeti meg versíró versenyét, a Starbucks Kávéköltők pályázatot. Ennek tiszteletére a kávézólánc idén limitált példányszámú újsággal és a verseket megjelenítő pohármatricával is készül. Az idei év pályázatának témája a Természet, amellyel a kávéház ismét egy fontos ügyre, a környezettudatosságra hívja fel a figyelmet.

A jelentkezéseket 2023. február 20 és március 24 között várják a szervezők. A verseny során a Starbucks idén már második alkalommal működik együtt a Fiatal Írók Szövetségével (FISZ), akik részvételi lehetőséget biztosítanak a nyertes számára, hogy részt vegyen nyári táborukban.

 A Magyarországon az AmRest által üzemeltetett Starbucks kiemelt figyelmet fordít a fiatal, helyi tehetségek támogatására és a szociális érzékenyítésre. A kávézólánc minden évben olyan témát választ irodalmi pályázatához, amelyen keresztül fontos, aktuális szociális-, társadalmi-, vagy környezetvédelmi kérdésekre hívja fel a figyelmet. A kávéház idén is egy, a helyi közösségek számára aktuális témában várja az irodalmi alkotásokat, amelynek mottója a Vissza a természethez!

A Kávéköltők pályázaton minden lelkes irodalmár részt vehet, egy magyar nyelven írt, nyomtatásban még meg nem jelent, illetve nyilvánosságra más formában sem hozott, maximum 4000 karakter hosszú irodalmi művel. A pályázati anyagot a jelentkezőknek legkésőbb 2023. március 24. éjfélig kell elküldeniük online dokumentumként és videóüzenetben, ahol a szerző adja elő a versét.

Annak érdekében, hogy a fél évtizedes évfordulót megünnepelje, a márka különleges kísérő promóciókkal hívja fel a figyelmet az irodalomra, a pályázatra, valamint az irodalom és a költészet szoros kapcsolatára.

A pályázat 2023. február 20-án indul. Ezzel párhuzamosan a kávézólánc üzleteiben az elmúlt év pályázatának döntős verseiből részletek, és a Starbucks Kávéköltők szakmai partnere, a Fiatal Írók Szövetsége (FISZ)által alapított Csáth Géza-díj két nyertesének, Terék Annának és Tóbiás Krisztiánnak a versrészletei kerülnek a kávézólánc pohármatricáira. A vállalat továbbá kiad egy újságot az irodalmi pályázat ötödik évfordulójára, amelyben többek között az elmúlt évek döntős versei, interjúk és cikkek olvashatóak. Az újság a kávézólánc üzleteiben érhető el.

„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy idén már ötödik alkalommal adhatunk lehetőséget kezdő irodalmárok számára, hogy bemutathassák munkáikat. Éppen ezért ebben az évben szerettünk volna a korábbi évek döntősei előtt is tisztelegni, így születtek meg a pohármatricák és az újság is, amelyek visszatekintenek az előző évek munkáira. - mondta el Kerek Fanni, a Starbucks hazai brandmanagere - A 2023-as Kávéköltők pályázaton keresztül a vállalat az irodalom segítségével szeretné felhívni a figyelmet a környezetvédelemre, valamint az ember és a természet közötti kivételes kapcsolatra. A Starbucks olyan munkákat vár leendő pályázóitól, amik előtérbe helyezik a környezettudatosság és a zöld gondolkodás fontosságát.

A kávézólánc e kezdeményezésével szeretné segíteni a költészet világában még kevésbé jártas, de lelkes hazai tehetségek kibontakozását. Továbbá támogatni az írás iránti szenvedélyüket és elkötelezettségüket, melyet értékes nyereményekkel is díjaz. A döntőbe jutott pályázók Starbucks ajándékcsomagot és a Fiatal Írók Szövetsége (FISZ) által felajánlott értékes könyvcsomagot nyernek, a kiírás győztese pedig részt vehet a FISZ irodalmi nyári táborában.

Pion István, Seres Lili Hanna, Csalár Bence

A pályázatra beérkezett verseket immár ötödik éve Pion István, magyar költő, slammer, újságíró, szerkesztő értékeli, aki az esemény 2019-es indulása óta közreműködik szakértelmével. A zsűri 2022-ben két további taggal bővült, Csalár Bencével, nemzetközileg elismert divatújságíróval és kreatív szakemberrel, valamint Seres Lili Hannával, költővel, aki a pályázat szakmai partnerét, a Fiatal Írók Szövetségét képviseli.

Bővebb információ és a pályázat részletes leírása a Starbucks Instagram oldalán érhető el. A pályázatokat és a videókat a starbucks@flowpr.hu e-mail címre küldhetik el a jelentkezők március 24. éjfélig.