Ezekből, várhatóan, ezernégyszáz facsemete kel majd ki. A Közösségi Erdők Alapítvány (MyForest) szervezésében, a lelkes résztvevők idén novemberben már második alkalommal indultak útnak, hogy újabb területeket tegyenek zöldebbé hazánkban.
Ezzel is hozzájárulva egy fenntarthatóbb jövőhöz.
A környezetvédelem elsődleges a Starbucks számára. A vállalat a világ egyik legnagyobb kávézóláncaként folyamatosan arra törekszik, hogy új utakat találjon a fenntartható jövő kialakítása felé, és hozzájáruljon bolygónk védelméhez. A Starbucks Magyarország számos környezetbarát megoldást vezetett be az elmúlt években.
Tavaly szeptemberben pedig a Közösségi Erdőkért Alapítvánnyal (MyForest) együttműködve egy újabb lépést tett a zöldebb jövő irányába. A cég annak érdekében, hogy vendégeit a zöld megoldások választására ösztönözze, 2021 szeptemberétől országszerte húsz forintot számolt fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag- és papírpohár után. Az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozta a Közösségi Erdőkért Alapítványnak (MyForest). Az összegyűlt adományból idén novemberben a Heves megyei Kerekharasztiban, összesen több mint nyolcezer makkot vetettek el az önkéntesek.
„A faültetés óriási élmény, hiszen kint a terepen, a két kezünkkel teszünk valamit a környezetünkért. Azzal, hogy személyesen veszünk részt a folyamatban, nem csak betekintést nyerünk a hazai ökoszisztéma működésébe, de másokat is a környezettudatos megoldások választására ösztönözhetünk. Büszkék vagyunk arra, hogy ez a faültetés a Starbucks adományából valósult meg, ez még szebbé teszi számunkra ezt az élményt. – mondta Kerek Fanni, a Starbucks magyarországi brandmanagere. –A Közösségi Erdőkért Alapítvány (MyForest) szakembereinek köszönhetően a tavaly ültetetett fák azóta megerősödtek és nagyot nőttek, hiszen folyamatosan biztosítottak a csemeték növekedéséhez szükséges feltételek.”
A Starbucks számára kiemelten fontos a fenntarthatóság és a környezettudatosság. A vállalat már a hazai üzleteiben is számos olyan megoldást vezetett be, amelyekkel működését és kínálatát is egyre zöldebbé teszi és ezzel hozzájárul egy bolygó-pozitív jövő kialakításához. A MyForest mellett a vállalat együttműködik a Munch ételmentő platformmal ezáltal harcolva az élelmiszerpazarlás ellen.
Annak érdekében, hogy a vásárlókat a fenntarthatóbb megoldásokra ösztönözze, a vállalat továbbra is 160 forint kedvezményt biztosít kávézóiban azoknak a vendégeknek, akik saját termoszukba vagy reusablecup-ba kérik italukat. A vállalat üzleteiben az állandó kínálat mellett izgalmas szezonális reusablecup-ok, tumblerek, coldcup-ok és bögrék is elérhetőek. A vendégek a széles választékból könnyedén megtalálhatják környezetbarát kedvencüket.
A Starbucks továbbá elkötelezett a 100 százalékban etikus forrásból származó kávék vásárlása mellett, és csak az általa 2014-ben kidolgozott C.A.F.E. (Coffee and Farmer Equity) irányelveknek megfelelő forrásból szerzi be kávéit. A programban résztvevő gazdáknak olyan minőségügyi, gazdasági, szociális, és környezetvédelmi kritériumoknak kell megfelelniük, melyek célja az átlátható, gazdaságos, és fenntartható kávétermesztési gyakorlatok elősegítése. Emellett a gazdák és a közösségek jólétének, valamint a bolygónk védelme.