Szeptember elsejétől a Coca-Cola HBC Magyarország prémium alkohol portfóliója több, itthon is jól ismert, piacvezető márkával bővül. A Bacardi-Martini társasággal kötött kizárólagos disztribútori szerződés értelmében a vállalat a Bacardi-Martini termékeinek értékesítési és logisztikai tevékenységeit végzi majd, ugyanakkor a felek közötti megállapodás részét képezi a prémium és szuperprémium márkák marketing támogatása is.
A Bacardi-Martini termékek kizárólagos hazai forgalmazója lett a Coca-Cola HBC Magyarország
A Bacardi-Martini üzleti modelljének részeként meghatározott forgalmazó partnerrel dolgozik együtt azokban az országokban, amelyekben nem saját cégen keresztül értékesíti a termékeit. A Coca-Cola HBC Magyarország a márkatulajdonossal folytatott sikeres tárgyalásoknak köszönhetően kizárólagos disztribútor partnerként az egyes márkák forgalmazásáért felel majd.
“Magyarország kulcsfontosságú piac, amely jelentős szerepet tölt be a Bacardi azon törekvésének megvalósításában, hogy Közép- és Kelet-Európában, a Baltikum és a Balkán országaiban a három legnagyobb piaci szereplő közé tartozzon 2030-ig. Célunk, hogy minden kiemelt régióban tovább növeljük márkáink ismertségét és megnyerjük a fogyasztók szívét. Az ambiciózus célkitűzések teljesítése érdekében vállalatunk időről időre újabb stratégiai partneri kapcsolatokat köt, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy jelentős pozíciókat szerezzünk ezekben az országokban. Egyértelmű lehetőség van arra, hogy a Coca-Cola HBC Magyarország bizonyított piacra jutási képességeit, kiváló végrehajtását és több évtizedes tapasztalatát kihasználva növeljük a Bacardi-Martini portfóliójának térnyerését és vezető szerepet töltsünk be a prémium alkoholok kategóriájában. Mindig is a fogyasztók álltak a tevékenységünk középpontjában, ami lehetővé teszi számunkra, hogy feszegessük a határainkat és újabb innovációkat vezessünk be, hogy a fogyasztók megismerhessék márkáinkat és ízletes koktéljainkat" - mondta az együttműködésről Ilja Kustov,a Bacardi Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelősvezetője.
A Coca-Cola HBC Magyarország a megállapodás következtében a piacon meghatározó, a magyar fogyasztók által kedvelt prémium, illetve szuperprémium alkohol márkákkal bővíti választékát megerősítve ezzel pozícióját a hazai alkohol forgalmazó vállalkozások között. A portfólió frissítéssel a vállalat tovább fejlesztheti úgynevezett mixing stratégiáját is, melynek lényege, hogy teljeskörű, a fogyasztási alkalmak széles skáláját lefedő választékából különböző termékkombinációkat kínáljon a fogyasztók számára.
Összesen 9 márka és mintegy 60 termék érkezik a Coca-Cola HBC Magyarország portfóliójába. Szeptember elsejétől Bacardi rumok, Martini vermutok és pezsgők, Bombay Sapphire és Oxley ginek, Grey Goose vodkák, Patrón tequilák, a likőr kategóriában a St. Germain, a fogyasztásra kész alkoholos italok közül pedig a BacardíBreezer termékek válnak elérhetővé a forgalmazó kínálatában.
„A Coca-Cola HBC Magyarország 16 éve van jelen a prémium alkohol termékek piacán. Üzleti stratégiánk célja, hogy teljeskörű italgyártó vállalatként minden napszakban minden egyes felmerülő fogyasztási alkalomra megfelelő terméket kínálhassunk vevőpartnereink és fogyasztóink számára. A prémium alkoholok és kávé üzletágunk dinamikus fejlődésének köszönhetően meghatározó piaci szereplővé váltunk az elmúlt években és arra törekszünk, hogy a jövőben vezető disztribútorként tekintsenek ránk. Büszkék vagyunk arra, hogy egy globálisan úttörő és kiváló minőségű alkohol márkákat tulajdonló vállalkozás magyarországi forgalmazó partnere lehetünk. Közösen azon dolgozunk majd, hogy a Bacardi-Martini termékek ismertsége és népszerűsége tovább növekedhessen a magyar fogyasztók körében.” – mondta el Vajda Márton, a Coca-Cola HBC Magyarország prémium alkoholokért és kávéért felelős portfólió vezetője.
A változások következtében a Coca-Cola HBC Magyarország és a Campari Group között 2016-ban létrejött disztribútori szerződés 2022. augusztus 31-én megszűnt. A megállapodás lezárását követően az Aperol, Campari, Cinzano és Bulldog márkák nem képezik többé a Coca-Cola HBC Magyarország prémium alkohol portfóliójának részét.
Őszintén hisznek abban, hogy az új stratégiai partnerség mindkét vállalat számára sikert hoz a magyar piacon, és lehetővé teszi, hogy egyre több fogyasztó élvezhesse a Bacardi és Coca-Cola szimbolikus "duóját".