Itt Ipacs Géza, grafikus művész bemutatta a borászat legújabb címke családját és a résztvevőkkel megkóstoltak négy bort.
Amióta ismerem, Lőrincz György mindig elhivatottan és nagy alázattal beszél boraikról, borászatukról, munkájukról. Néhány éve csatlakozott a borászathoz ifjabb Lőrincz György, éppen olyan hivatástudattal, mint édesapja.
„Ámulatba ejtő, az a sok száz emlék, kihívás, élmény, ami ebben a röpke két évtizedben velünk történt. Bortermelőként már önmagában azt is csodának éljük meg, hogy fennmaradhattunk a hazai szőlő- és bortermelés megpróbáltatásokkal teli világában. Ám ennél jóval többet kaptunk.
Mi szeretnénk ragaszkodni a hagyományainkhoz és a házasított borokon keresztül megmutatni az Egri borvidéket. Ezzel együtt az is alapvető célunk, hogy korszakos stílusban, versenyképesen fogalmazzuk meg az egri borokat, melyek a világ értékes borai mellé bátran letehetőek.
A hagyományokból kiindulva és a kor minőségi elvárási mellett szeretnénk termőhelyeink egyediségét kifejező borokat megtermelni. Ezzel megteremteni az elkövetkezendő 300 év borainak alapjait.” – mondta ifjabb Lőrincz György.
Számunkra Eger az egyik legizgalmasabb borvidéke Magyarországnak. Hálásak vagyunk, hogy itt művelhetjük szőlőinket. Különlegesen izgalmas feladat egy helyen fehér és vörösborral foglalkozni – véli idősebb Lőrincz György, a St. Andrea borászat megteremtője.
A címke
Egy lágyabb design-nal, egységesebb, elegánsabb címke kerül palackokra.
„Az utóbbi időben azon vívódtam, jó lenne az Akutyafáját ráncba szedni. A többivel elégedett voltam, de az Akutyafája kilógott a sorból. Felhívtam Ipacs Gézát, tudna-e vele valamit kezdeni” – mondta el idősebb Gyuri.
Ipacs Géza készítette eddig is a borászat borcímkéit. Tervezés közben jöttek rá mindhárman, a designer és a két Gyuri, hogy meg kellene újítani az összes bor címkéjét.
Ipacs Géza: „ifj. Gyurival arról beszélgettünk, hogy mi a “gond” az Akutyafáját címkével és amit elmondott Gyuri azzal én messzemenőkig egyetértettem.
Aztán elkezdtem azon gondolkodni, hogy ha csak az Akutyafáját címkét tervezzük át akkor fennállhat a veszélye annak, hogy nem fog illeszkedni a szortimentbe (például rosa mystica Rozé) és egyre bonyolultabbá válik a sorozat, ahelyett, hogy áttekinthetőbb lenne? Vagy mi lenne, ha neki futnánk a többinek is és készülne egy új egységes címke család.
Úgyhogy leültünk, beszélgettünk, gondolkodtunk rajta.
A tervezéskor számomra kiemelt szempont az általam készített csomagolás ajándékozhatóság, vagyis: ha a terméket nem ismerem akkor is annyira értékesnek hasson, hogy az akár ajándékozható is legyen.
Ugyan ez a mechanizmus működik boltban vásárlás közben is akkor, ha a vásárlónak nincs elég információja a márkáról.
Az Akutyafájátnál is az volt a szempont, hogy ne játékos irányba vigyük el a dizájnt, hanem azt kell éreznie a fogyasztónak, hogy kap egy árban hozzáférhetőbb terméket, vagyis ugyanazokat az érték jegyeket mutatjuk, mint a magasabb árkategóriájú boroknál.
Az eddigi ismert St.Andrea címkék érzetben már nem hozták a St.Andreát.
Ha le akarjuk fordítani a St.Andreát, akkor semmiképpen nem kemény, nem kontrasztos, nem direkt.
Az érzetet szeretném megteremteni, amihez összeszedtem azokat a szavakat, amelyeket meg akarunk jeleníteni a címkéken: puha, finom, kifinomult. Emellett fontos volt még az is, hogy puritánabb legyen.
Alapvetően ez a lecsapott sarok egy klasszikus forma, kissé eltúlozva. A puhaság pedig ott mutatkozik meg, hogy még a sarkokat is letompítottuk.
Nem dizájnban, hanem érzetekben próbáltam gondolkodni.
Nem klasszikus címke papírt használtunk, hanem olyan papíron lesz, amelynek a struktúráját mi terveztük. A struktúra egészen apró méretben lett rányomva … A címkére így St.Andrea mintázat került, vagyis olyan lett, mintha a St.Andreának saját papírja lenne.”
„Természetesen minden felület dombornyomott, ami szintén a termék értékességét hivatott kifejezni. Bár a belépő borok keretéből hiányzik az arany, a megújult címkék ebben az alsóbb, szélesebb rétegek számára megfizethető szegmensben is jobban közvetítik a brandet, a márkát, azt az érzetet, hogy ez egy értékes termék” – magyarázta Géza.
A puha szürke Akutyafája most azt üzeni, hogy egy erős márka része, amelynek van olyan bora, ami mindenki számára elérhető.
Új címkét kapott az Új Merengő. Első évjárata 20 évvel ezelőtt jelent meg. A St.Andrea Szőlőbirtok zászlóshajójaként, kezdetektől egy kiemelt piros színt kapott, ami a teljes címke család megújulásával sem változott meg. Ez a bor képviseli számunkra mindazt, amit az Egri Bikavérről gondolunk. A Merengő tudja legjobban bemutatni minden évjáratban, hogy mire voltunk képesek. – ez a St.Andrea filozófiája.
A kóstoló borai
FEHÉR BOR | MÁRIA 2020
Kirobban a pohárból az érett és egzotikus gyümölcsösség, papaya, ananász és mangó. A háttérben a Nagy-Eged-hegy meszes ásványossága.
Testes bor, ízében élénk savérzettel és sok gyümölccsel: őszibarack, ananász, egres. Sós ízvilág zárja a korty végét, amit a hordós érlelés jegyei kerekítenek le.
Szőlőfajták: CHARDONNAY, FURMINT, SAUVIGNON BLANC
MERENGŐ SUPERIOR 2019 | 6 PALACK ÜNNEPI ÁRON
04.13. – 05.07. között 16% kedvezménnyel kapható 1 karton Merengő 2019.
Intenzív illatában komplex aromavilág: besztercei szilva, szomolyai fekete cseresznye, cassis mellett felsejlő fekete bors és grafitos tónus. Elegáns és izgalmas vörösbor. Ízét végig kísérik az illatban érzett aromák, lecsengése végtelen.
NAGY-EGED DŰLŐ EGRI BIKAVÉR GRAND SUPERIOR 2018
BIKAVÉR, HÁZASÍTÁS, MÉSZKŐ, VÖRÖS
NAGYEGED
Szuper élénk és egyszerre mély az illat. Fekete és piros bogyósok, fekete cseresznye, piros szilva és meggy. Őrölt fekete bors és hordós fűszerek zárják a sort. Megkóstolva nagy egyensúly: az egries sav szerkezetet érett ízek egészítik ki. Izében piros szilva és a fekete cseresznye szuper érettségben. Szinte végtelen lecsengésű nagy egri Bikavér. A gyümölcs a Nagy-Eged alsó szoknyáján termett, ahol gazdagabb a talaj felső része.
AGAPÉ - NAGY-EGED-HEGY EGRI BIKAVÉR GRAND SUPERIOR 2016 DÍSZDOBOZBAN
BIKAVÉR, DŰLŐ SZELEKTÁLT, HÁZASÍTÁS, MÉSZKŐ, VÖRÖS
Illatában a dűlőre jellemző teljes érettségű gyümölcsök: feketeszeder, áfonya, meggy, kis málnás-joghurtos jegyekkel, édesfűszerekkel, marcipános édességgel.
A szájban példás harmónia: éteri tisztaság, vibráló savak, kiváló tanninok, gömb-test, nagyon hosszú lecsengés. Ízében is megjelennek a gyümölcsök, a fűszerek, a marcipán, kis krétás tapadással. A különleges termőhely egyedi bora.