Minőség, választék, fenntarthatóság

2020. 02. 10., 8:10am
A kiskereskedelem forradalmasítása: 4+1 különleges dolog

A kiskereskedelem forradalmasítása: 4+1 különleges dolog
A Kifli.hu idén indította el online szupermarket és házhozszállítás szolgáltatását, ami egyik pillanatról a másikra vált népszerűvé.

Jobban is megismerhettük a céget egy piknik keretein belül, az etyeki Plus 52 Gastro Hallban, ahol nemcsak Stoller Márton grillmester fantasztikus fogásaiból, hanem a Kifli.hu termékkínálatából is ízelítőt kaphattunk. 

Makkay János ügyvezető igazgató és Jókuti András az esemény moderátora

Makkay János CEO személyesen vázolta fel az online szupermarket szimpatikus, ügyfélközpontú koncepcióját, jövőbeli vízióit, valamint a fenntarthatóságról és a hazai termelőkkel való együttműködésükről is beszélt. Lássuk hát a legfontosabb dolgokat, amik a Kifli.hu sikerei mögött állnak!
 
1. Vásárlási élmény
A Kiflinél felismerték, hogy a rohanó hétköznapok új elvárásokat támasztanak a bevásárlással kapcsolatban: a kifogásolhatatlan minőség mellett az idő is megkerülhetetlen tényezővé vált. Többek között ezért jelenti a gyorsaság az egyik alapkövét a Kiflinek, amit több módon biztosítanak: szűk szállítási ablakkal, illetve aznapi (3 vagy 4 órán belüli) szállítással. Ennek a hátterét biztosítja, hogy a raktárkészlet minden egyes polca össze van kapcsolva a webshoppal – rendszeresen tudják monitorozni, szükség esetén pedig újratölteni a készletet, hogy a vásárlók friss és változatos termékek közül válogathassanak.
 
A koncepció további meghatározó része a felhasználói élmény magas szintű garantálása, valamint folyamatos fejlesztése, aminek az egyik ikonikus része a Kifli Polc: ez a funkció nemcsak listázza a minden háztartásban szükséges termékeket, de a korábbi vásárlások alapján személyre szabott válogatást is készít. Mindezek mellett hamarosan bemutatják a Kifli Séf funkciót is, ami egyfelől receptötleteket ad a vásárlóknak, másfelől lehetővé teszi, hogy egyetlen gombnyomásra a kosarunkba is helyezzük a hozzávalókat!
 
2. Különleges termék szortiment
A hagyományos szupermarketek a legszélesebb közönség kiszolgálását célozzák meg, éppen ezért az olcsó, belépő szintű termékek teszik ki a teljes szortiment legnagyobb részét. Ehhez jön egy hasonlóan vaskos középkategória, a maradék részen pedig a prémium termékek osztozkodnak. A Kifli.hu esetében ez pont fordítva van: hangsúlyos a kézműves, termelői és prémium termékkínálat, hasonlóan meghatározó a középkategória, mindezek után pedig jön a belépő szint – ezért köszönnek vissza a webshopból olyan pékek kenyerei vagy hentesek sonkái, amik a budapesti piacok standjain is kaphatóak. Nem utolsósorban, a rendkívül széles termékpaletta jócskán túlmutat egy szupermarket vagy diszkont kínálatán: összesen 11.000 termék közül válogathatnak a vásárlók.
 
3. Fenntarthatóság
A Kifli.hu a fenntarthatóság jegyében több meghatározó elemet is beépített koncepciójába: a helyi termelők előnyben részesítése, a betétdíjas, de később ingyenesen újratölthető üvegek használata, de a csomagolások visszagyűjtése és újrahasznosítása mellett is vannak még olyan megoldások, amik nemcsak a bolygóra nézve kedvezőek, hanem a vásárlói tudatosságot is növelik. Ilyen például a „mentsd meg az élelmiszert” funkció, ahol a szavatossági idő lejártához közeledő termékeket akciós áron lehet megvásárolni. Persze attól sem kell férni, hogy a raktárkészleten maradt ételek a kukában végeznék, hiszen a legtöbb ilyen ételt – mielőtt lejárna a szavatossága – felajánlják a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek, akik gyorsan továbbítják is a rászoruló családoknak.
 
4. Friss és hazai
Korábban már említettük a hazai termelők előnyben részesítését, illetve a kézműves márkák termékeit. Ám nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy ez tényleg egy jelentős részét teszi ki a kínálatnak. Minden termékkategóriában megtalálhatjuk őket, legyen szó a YouTyúk szabadtartásos tojásairól, az Élő Bolygó bio tejtermékeiről, a Delibox tradicionális, tengeri sóval készült adalékanyag mentes sonkáiról vagy éppen a Monyo Brewing kézműves söreiről. A „frissen szedett” címkés gyümölcsök vagy zöldségek pedig úgy kerülnek a Kifli.hu polcaira, hogy aznap reggel még a termőföldeken szívták magukba a napfényt.
 
+1. Elégedettségi garancia
„Fontos eleme a Kifli koncepciójának a vásárló központúság és a vevőszolgálat magas színvonala, hogy mennyire vagyunk barátságosak, mennyire válaszolunk gyorsan. Ha valakinek véletlenül minőségi problémája van, akkor nem vitatkozunk, hanem rögtön megoldást kínálunk” – mesélte Makkay János, a Kifli.hu CEO-ja arra a kérdésünkre, hogy miképpen is működik a Kiflis ügyfélszolgálat. Ha, tehát bármi fennakadás történik, akkor a reggel 7-tól este 10-ig elérhető ügyfélszolgálat bármikor a vásárlók rendelkezésére áll, kompenzáció gyanánt pedig rögtön három lehetőségből is lehet választani: újraszállítás, kreditjóváírás vagy pénzvisszafizetés. Összességében már az is örömteli fejlemény, hogy az ügyfélkapcsolati rendszer gyors, barátságos és megoldás orientált, de ha kicsit jobban belegondolunk: ki vállal egyáltalán minőségi garanciát? Csakis az, aki 100%-ig biztos a saját szolgáltatásának minőségében.

Szabó Réka kereskedelmi igazgató, Makkay János ügyvezető igazgató, Zvara Tímea marketing vezető és Jókuti András (vilagevo.hu) az esemény moderátora