Bemutatkoztak a Starbucks Kávéköltők pályázatának döntősei
A Starbucks Magyarország idén negyedik alkalommal hirdette meg versíró pályázatát. A Starbucks Kávéköltők pályázatra beküldött, a Közösség témakörét kibontó alkotások közül öt döntős a kávézólánc rendezvényén előadhatta alkotásait, nagyobb közönség előtt.
A díjazottak és a zsűri
A Magyarországon az AmRest által üzemeltetett Starbucks kiemelt figyelmet fordít a fiatal, helyi tehetségek támogatására. Idén negyedik alkalommal rendezte meg Kávéköltők verspályázatát, melynek témája a Közösség volt. A kezdeményezés célja a kezdő versírók támogatása mellett, a kávéházi kultúra és az irodalom kapcsolatának erősítése.
A pályázatra beérkezett verseket szakmai zsűri értékelte, amelynek tagjai Csalár Bence, nemzetközileg elismert divatújságíró és kreatív szakember, Seres Lili Hanna, költő, a Fiatal Írók Szövetségének képviseletében, Pion István, magyar költő, slammer, újságíró, szerkesztő.
A döntőbe jutott 5 pályázó közül Endrey-Nagy Ágoston nyerte az idei versenyt Az ámulat idegensége című versével, amely a vállalat Facebook oldalán olvasható.
„Nagyszerű lehetőség a Starbucks Kávéköltők pályázata a fiatal irodalmárok számára. Példaértékű, hogy lehetőséget biztosítanak a lelkes, hazai tehetségeknek, hogy bemutathassák alkotásaikat, amely által szélesebb közönség is megismerheti a nevüket. Nagy öröm számunkra, az idei együttműködés a pályázat lebonyolításában és már várjuk a jövő évi együttműködést. Örömmel várjuk nyári táborunkba a nyertest, akiről reméljük még sokat hallunk majd a jövőben is. – mondta Pataki Viktor, a Fiatal Írók Szövetségének társelnöke.
A verspályázat idei témája a Közösség volt, amelyre kezdő irodalmárok nevezhettek egy magyar nyelven írt, nyomtatásban még meg nem jelent, illetve nyilvánosságra más formában sem hozott, maximum 4000 karakter hosszú irodalmi művel. A döntőbe jutott pályázók Starbucks ajándékcsomagot és a Fiatal Írók Szövetsége (FISZ) által felajánlott értékes könyvcsomagot nyertek, a kiírás győztese pedig részt vehet a FISZ irodalmi nyári táborában 2023-ban.
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy Kávéköltők irodalmi pályázatunk már tradícióvá nőtte ki magát, és évről évre rengeteg lelkes, kezdő irodalmár nyújtja be jelentkezését kiírásunkra. Idén egy új szintre emeltük a versenyt a Fiatal Írók Szövetségének segítségével, akik szakmai támogatáson túl értékes díjakat is átadtak döntőseinknek. Köszönjük továbbá a szakmai zsűri munkáját, akiknek idén sem volt egyszerű a feladata, de úgy gondolom sikerült a legérdekesebb alkotásokat kiválasztaniuk” – mondta el Kerek Fanni, a Starbucks hazai brandmanagere.
A Kávé Világnapja alkalmából ajándék kávéval jutalmazta a Starbucks környezettudatos vendégeit
A Kávé Világnapja alkalmából, október 1-jén, mindenki, aki reusablecup-ba kérte italát a Starbucks Magyarország üzleteiben, Tall méretű Pike Place szűrt kávét kapott ajándékba, ezzel is ösztönözvea környezettudatos megoldások választását.
A kávébabok hosszú utat tesznek meg, mire a kávézókba kerülnek, fő termőhelyeik Latin-Amerika, Afrika, ezen belül az Arab félsziget és Ázsiában a Csendes-óceán térsége. A világ legnagyobb mértékben forgalmazott nyersanyagából, évente több mint 110 millió zsákot adnak el világszerte. A világ kávéforgalmának három százalékát felvásárló vállalat számára fontos, hogy minőségi kávébabokat szerezzen be, ezért a kávék egy úgynevezett kóstolási teszten mennek keresztül, a Starbucks csapata évente akár 250 000 csészényi kávét is megkóstol, ezzel is biztosítva a megfelelő minőséget és ízt.
A minőség mellett a Starbucks számára kiemelten fontos, hogy a kávéfelvásárlás során tiszteletet tanúsítson a kávétermesztő közösségek és farmerek iránt. Éppen ezért dolgozta ki etikus beszerzésre vonatokozó irányelveit, a C.A.F.E. Practices (Coffee and Farmer Equity) programot, együttműködésben a Conservation Internationallel 2004-ben, amely a kávéiparban a világ egyik első etikus beszerzési alapelveit lefektető keretrendszer.
A Starbucks elkötelezett a 100 százalékban etikus forrásból származó kávék vásárlása mellett, és folyamatosan segíti új beszállítóit abban, hogy megfeleljenek a C.A.F.E. Practices irányelveinek. A programban résztvevő gazdáknak olyan minőségügyi, gazdasági, szociális, és környezetvédelmi kritériumoknak kell megfelelniük, melyek célja az átlátható, gazdaságos, és fenntartható kávétermesztési gyakorlatok elősegítése, és emellett a gazdák és a közösségek jólétének, valamint a bolygónk védelme.
A Starbucks jelenleg tíz, farmereket támogató központot üzemeltet a világ kávétermelő országaiban. A kávézólánc ingyenes hozzáférést biztosít a farmerek számára a Starbucks agronómusainak legújabb kutatási eredményeihez, beleértve a betegségekkel szemben ellenálló fák új fajtáit és a fejlett talajkezelési technikákat. A Starbucks célja a kávé fenntartható jövőjének biztosítása mindenki számára.
A fenntarthatóság és a környezettudatosság a Starbucks stratégiájának világszerte fontos részét képezik, éppen ezért a Starbucks Magyarország is konkrét, bolygópozitív lépéseket tesz a műanyag- és élelmiszerhulladék termelése ellen.