Coca-Cola HBC Magyarország és a gkid közös felmérésének lett ez az eredménye.
A kávé töretlen és egyre növekvő népszerűsége az egyik oka annak, hogy a Coca-Cola HBC a Costa Coffee után egy második kávémárkával, a Caffè Vergnanoval szélesítette portfolióját.
Szuperprémium kategóriában szerez piacot és képzési központtal bővül a Caffè Vergnano Magyarországon.
A képzési központ nyitóján a megívottak kóstolhattak különféle kávékeverékekből főzött finomságokat, amiket Gávris Iván barista készített.
Gávris Iván barista
A Coca-Cola HBC vállalatcsoport ez év elején az elsők között Magyarországon kezdte meg a Caffè Vergnano prémium olasz kávétermékek kizárólagos forgalmazását. Örömmel tudatta, hogy 2021 októberében 30%-os részesedést szerzett a márkatulajdonos Casadel Caffè Vergnano vállalatban. A Vergnano család álma az volt, hogy kávéjuk eljusson a világ minden részére és ezt az álmot az italgyártó nagyvállalattal együtt meg tudják valósítani.
„A kávé meghatározó eleme a stratégiánknak, hogy teljeskörű italgyártó vállalatként minden napszakban minden egyes felmerülő fogyasztási alkalomra megfelelő terméket kínálhassunk vevőpartnereink és fogyasztóink számára. A jelenleg 200 hazai vendéglátóhelyen kapható márkával a célunk, hogy 2023 végéig további 300 HoReCa partnert vonjunk be az értékesítésbe” – mondta el az Accademia Vergnano átadásán Árok Gábor, a Coca-Cola HBC Magyarország kávéportfóliójának vezetője. „A vendéglátóipari értékesítés mellett az otthoni fogyasztásra is nagy hangsúlyt fektetünk. Hiszen ahogyan a gkid-vel közös kutatásunkból is kiderült, a legtöbben otthonukban reggel kávéznak: amint kinyitják a szemüket, a fogyasztók 84 százaléka már indítja is a napot egy energiát adó feketével. Persze, a nap további részében is szívesen fogyasztunk kávét: népszerű a délelőtti (43 százalék) és az ebéd utáni (44 százalék) kávé, de sokan a délutáni órákban szintén megisznak egy-egy csészével (37 százalék).”
A gazdasági válság, természetesen, kihívások elé állítja ezt a szektort is. A Nielsen 2022-es magyarországi adatai szerint - bár sok téren az emberek kevesebbet fogyasztanak egy adott termékből, vagy olcsóbb brandet vesznek le a polcokról, azonban a kávéval ez nem így van. A legfrissebb adatok szerint ugyanolyan mennyiségben és ugyanazt a márkát választják továbbra is , mint korábban. Úgy tűnik tehát, hogy a minőséghez ragaszkodnak a magyarok, a mindennapokba élményt egy magas minőségű kávéval csempésznek. Magyarországon az éves kávéfogyasztás jelenleg mintegy 19 ezer tonnára tehető.
A Caffè Vergnano egy - idén 140 éves múltra visszatekintő - prémium olasz kávé, amely alapítása óta hű az olasz kávé hagyományokhoz, miközben folyamatosan lépést tart a legújabb kávétrendekkel.
A családi vállalkozás – amely immár negyedik generáció óta egyengeti a márka útját – rendelkezik a legrégebbi kávépörkölő üzemmel Olaszországban, ahol tradicionális módszerekkel pörkölik és blendelik a kávébabokat. A márka büszke a hagyományaira, legyen szó a termékek előállításáról, vagy az olasz kávékultúra terjesztéséről.
Gávris Iván, Carolina Vergnano és Árok Gábor az Accademia Vergnano Budapest képzési központban
„Az olasz kávékultúra része a tradíció, az évszázados előállítási módok, a jól bevált receptúra és a testes íz élmény sok fogyasztót vonz. Számukra a történelem és a hagyományok szeretete legalább olyan fontos, mint a kávé, amit elfogyasztunk” – mondta Carolina Vergnano, a Casadel Caffè Vergnano vezérigazgatója, az Accademia Vergnano Budapest képzési központ hivatalos megnyitóján. „Blendjeink sokéves tapasztalataink eredményei: mivel a kávébabok minősége évről évre változhat, ezért a mi feladatunk és tudásunk szükséges ahhoz, hogy egységes, harmonikus maradjon a Caffè Vergnanora jellemző autentikus íz világ.”
A Caffè Vergnano a tradíció, a szakmai tudás átadására is nagy hangsúlyt fektet, ezért jöttek létre világszerte képzési központjai. A képzési központok hálózatával a vállalat arra törekszik, hogy minél szélesebb körben megismertesse a minőségi kávékészítés titkait és praktikáit a vendéglátás szakma képviselőivel, illetve a kávé iránt elkötelezett érdeklődőkkel.
Az első Accademia Vergnano a Vergnano család szülővárosában, Chieri-ben létesült, megemlékezve a vállalat 1882-ben indult történetéről.
Az oktatási központ kialakítását a család otthona inspirálta, hangsúlyozva az olaszok számára oly fontos családi összetartozást, a szeretetteljes atmoszférát és közös alkotás inspiráló hatását. A most átadásra került Accademia Vergnano Budapest 50 millió forintos beruházással született meg, és a következő egy évben összesen 300 vevőpartnernek illetve baristáknak szóló szakmai képzésnek ad majd helyet.
A folyamatos kiváló minőség biztosítása mellett a vállalat elkötelezte magát a fenntartható működés mellett, különös figyelmet fordítva a csomagolási hulladékok kezelésére. A kapszulás termékek biológiailag lebomló, komposztálható csomagolásban érkeznek, míg a HoReCa egységekben értékesített 1882 elnevezésű kávék csomagolása 100%-ban újrahasznosítható, valamint100%-ban újrahasznosított PET alapanyagból készül.
A koronavírus okozta kihívások és lezárások ellenére a Caffé Vergnano vállalat a 2021-es évet 92 millió eurós teljes forgalommal zárta, ami megközelítette a válság előtti, 2019-es forgalmat. Tehát stabil, nagy múltú vállalatról van szó, amely mára meghatározó szerepet tölt be az olasz kávépiacon és 90 országban van jelen.
„Közös célunk a Casadel Caffè Vergnano csapatával, hogy együttes erővel növeljük a márka ismertségét és elérhetőségét azokban az országokban, amelyekben a Coca-Cola HBC jelen van annak érdekében, hogy a prémium olasz kávék minél szélesebb fogyasztói körhöz eljuthassanak. Célunk, hogy a Caffè Vergnano mint új belépő a szuperprémium piacra, 2023 végére 0,5%-os piacrészhez jusson a teljes magyar kávépiacon. Ez volumenben 200%, árbevételben 220%-os növekedést jelent. A Coca-Cola HBC ebben a munkában kiterjedt vevőpartneri hálózatával, több évtizedes értékesítési tapasztalatával és végrehajtási kiválóságával támogatja a Casadel Caffè Vergnano csapatát” – mondta Árok Gábor.