Így választunk bőrápolási termékeket

2023. 23. 01., 9:11pm
Fenntarthatóság, növényi összetevők, természetes alapanyagok

 

Manapság egyre nagyobb az érdeklődés a környezettudatos, minden mentes termékek iránt hazai és külföldi tekintetben egyaránt. Minél inkább környezettudatossá válik a közvélemény, annál inkább előtérbe helyeződik a régi szokások megváltoztatása.

Fontos a fenntarthatóság, a növényi összetevők és a természetes alapanyagok – derült ki a Herbiovit közel 500 fős felméréséből, amelyet a hazai bőrápolási termékek vásárlási szokásairól készítettek.

A kérdőívet kitöltők 53%-a alkalmanként, 37% pedig rendszeresen vásárol természetes összetevőkből álló, gyógyhatású bőrápolási termékeket. Közel 9%-uk még nem, de egyre jobban érdeklődik a téma iránt, és mindössze 1% nem vásárol és nem is tervez a jövőben. A kutatás kitért arra is, hogy mi alapján választanak a hazai vásárlók (itt több választ is adhattak).

A megkérdezettek 71%-a - többek között - az összetevők listáját veszi alapul vásárláskor. 49%-nak fontos, hogy mentes legyen az olyan összetevőktől, mint például a parabén, illatanyag, tartósítószer és allergén. Többen (42%) ajánlás alapján is választanak bőrápolási termékeket. 32% illat, 28% terméktesztek, blogcikkek hatására dönt, 23%-nak pedig a krém állaga az egyik fontos szempont.

Előnyben a csak természetes összetevőket tartalmazó bőrápolási termékek

A kutatás olyan kérdéseket is feszegetett, miszerint fontos-e, hogy csak természetes alapanyagokat tartalmazzon egy-egy bőrápolási termék. A válaszadók 49%-nak igenis fontos, 50% egyre lényegesebbnek tartja, és mindössze 1% gondolja úgy, hogy számára ez nem fontos.

“A vásárlói érdeklődési szempontok folyamatosan változnak. A trendeknek és tudatosságnak köszönhetően egyre többen döntenek úgy, hogy a környezettudatos, természetes összetevőket tartalmazó bőrápolási termékeket dobják a kosárba, és nem utolsó szempont az sem, hogy egy termék gyógynövényeket is tartalmazzon. Úgy érzékeljük, hogy idén és a jövőben ez még tudatosabbá fog formálódni: egyrészt fogyasztói szempontból, másrészt a márkák fejlesztési szempontjait tekintve” - mondta Balajti Péter, a Herbiovit tulajdonosa és márkamenedzsere.

Vidéken is népszerűek a természetes összetevőkön alapuló termékek

A növényi és természetes összetevőkből álló bőrápolási termékek vásárlása és használata nem csak a nagyvárosok “trendje” - a vidékiek számára sem utolsó szempont: a felmérést kitöltők túlnyomó része (84%) vidéki, és mindössze 16% budapesti lakos. Korosztályt tekintve nincs kiugró többség, de leginkább a 31-40 és 41-50 éves korosztály az, akik érdeklődnek a téma iránt.

Külföldön is a környezetbarát bőrápolási termékek a népszerűek, és fontos a fenntarthatóság

A természetes test- és bőrápolási termékek piaca jelentősen nőtt az elmúlt időszakban, ami elsősorban a megnövekedett tudatosságnak köszönhető. Európa, Ázsia és a Csendes-óceáni térség, Észak-Amerika és más régiók meghatározott szabványai - mint például az Ecocert, NPA és NSF, vagy a Cosmos és a NaTrue regionális szervezetek - szabályozzák a natúrkozmetikumok piacát.

Egy nemrégiben készült amerikai tanulmányból kiderült, hogy a fogyasztók 72%-a a környezetbarát termékeket vásárolja meg, míg 81%-uk azt válaszolta, hogy a következő öt évben valószínűleg a környezettudatosabb márkákat részesítik majd előnyben. Sőt, a fogyasztók nagyon is hajlandóak többet fizetni a környezetbarát termékekért, ami arra készteti az szépségipart és más iparágakat is, hogy további lépéseket tegyenek ezen a téren.

A fenntarthatóság nagymértékben befolyásolja a fogyasztói döntést arról, mit vásároljanak és melyik márkától. Aktívan keresik azokat a márkákat, amelyek platformja, kommunikációja és értékei tükrözik a sajátjukat. Az amerikai Dotcom Distribution éves e-kereskedelmi fogyasztói felmérése szerint a szépség- és bőrápolási termékeket használók számára a fenntartható csomagolás az a környezeti tényező, amely leginkább arra készteti őket, hogy egy márkától vásároljanak.

Összességében jól látható, a növényi összetevők alkalmazása a szépségiparban is egyre inkább fontos szempont, a vásárlók pedig hajlandóságot mutatnak a mentes és a környezettudatos termékek iránt. Az igényeket látva, várhatóan, a jövőben a márkák még nagyobb hangsúlyt fognak fektetni a környezetvédelemre. A fókusz a természetes alapanyagokon, a növényi összetevőkön és a környezetet kímélő csomagoláson lesz.

Fotó: pexels - Karolina Grabowska

***

A kutatás közel 500 fős, a teljes magyar lakosság tekintetében nem reprezentatív, online lekérdezéssel készült a Google Form online kérdőíves rendszer segítségével.

A válaszadók 51%-a vidéki kisvárosban, községben vagy faluban, 33%-a vidéki nagyvárosban, 16%-a Budapesten él. A kitöltők 92%-a nő, 8%-a férfi. Koreloszlás szerint 30% 41-50 év közötti, 22% 31-40 év közötti, 19% 60 év feletti, 15% 51-60 év közötti, 14% pedig 18-30 közötti életkorú személy.