A nagy érdeklődésre tekintettel a légitársaság december 16-tól elindítja a Budapest-Kolozsvár-Budapest járatait.
Az Aeroexpress Regional kéthónapos őszi tesztidőszakának tapasztalatai azt mutatták, hogy Budapest és a Kincses város közötti légi kapcsolat fenntartása kiemelt fontosságú. Így a járatok egészen február 15-ig elérhetővé váltak.
– Ezen, a már előkészített, járaton tudjuk a magyar regionális repülés bevezetését a leghasznosabb módon szolgálni, erős referenciát felépíteni az utazók részére egy későbbi bővebb útvonalhálózat használatához – emelte ki a Somogyi-Tóth Dániel, a cég alapító résztulajdonosa.
A hétfő-szerda-péntek járatnapok továbbra is megmaradnak. Hétfő reggel, valamint péntek este fordulójárat közlekedik a két várost tekintve. Szerdán azonban két alkalommal, reggel is és este is biztosít közvetlen kapcsolatot a regionális légitársaság Budapest és Kolozsvár között. Így, aki egy hétvégét szeretne eltölteni valamelyik célállomáson, ideális megoldást talál. A szerdai két járatpárnak köszönhetően pedig mind a kolozsvári, mind a budapesti üzleti utazóknak kiszámítható módon lesz lehetőségük egy munkanap alatt oda-vissza repülni.
A légitársaság – amelynek járatait résztulajdonosa, a szintén magyar tulajdonú és többévtizedes európai tapasztalattal rendelkező BASe Airlines üzemelteti – számos kedvezményt kínál az ünnepi időszakban. A téli időszakot következően továbbra is tavaszra tervezik a Kárpát-medencei és regionális járatainak indítását. Az elképzelések szerint ekkor kerülhet sor a debreceni és marosvásárhelyi összeköttetések folytatására, valamint további célállomások bevonására is.
- Amellett, hogy tárgyalást folytatunk a nagyobb magyarországi és erdélyi repülőterek üzemeltetőivel, felmérjük az utazók preferenciáit is, így a folyamatot a társaság honlapján található kérdőív kitöltésével tudják segíteni a leendő utasok – tette hozzá a cég közleménye.
A regionális légitársaságok meghatározó szerepet játszanak Európában. A pandémia előtti években mintegy 60 ilyen vállalat üzemelt a kontinensen. 2017-ben például 77 millió utast szállítottak közel egy millió járaton, és 2700 útvonalon. Az elmúlt évtizedben azonban Magyarországon hiányzott a kínálatból.