Faültetés, ételmentés, fenntartható jövő

2022. 03. 02., 9:59pm
Idén is bolygó pozitív és a helyi közösséget érintő kezdeményezések a hazai kávézókban

 

Tavaly a Közösségi Erdőkért Alapítvánnyal való együttműködés során a vállalat önkéntesi is hozzájárultak 2,4 hektárnyi terület fával való beültetéséhez. 2021. május óta a kávézólánc együttműködik a magyar fejlesztésű ételmentő vállalkozással, a Munch-csal, ezzel is segítve az élelmiszerpazarlás elleni harcot.

A Starbucks Magyarország 2021-ben is számos lépést tett a fenntarthatóbb jövő érdekében. Bolygó pozitív kezdeményezéseit idén folytatja a vállalat, és további lépéseket tesz annak érdekében, hogy erősítse kapcsolatait a helyi közösségekkel.  

 Az alapítása óta eltelt 51 évben a vállalati társadalmi felelősségvállalás kiemelten fontos a cég számára. A Magyarországon az AmRest által üzemeltetett kávézólánc tavaly számos olyan kezdeményezés mellé állt, amely hozzájárul egy elfogadóbb és nyitottabb jövő kialakításához. Tavasszal, a költészet napja alkalmából, a Jó, hogy itt vagy! témában meghirdetett pályázatra több mint 100 irodalom iránt fogékony pályázó jelentkezett. Májusban a vállalat az „Öleld meg a kutyád!” világnap alkalmából, a közösségi médiában meghirdetett felhívására összesen 1884 poszt érkezett. Ennek eredményeképpen a világhírű kávézólánc terápiás fejlesztőeszközöket, kutyaeledelt, és étrend-kiegészítőket adományozott a Doktor Mancsok Alapítvány számára. Ősszel a vállalat elismert magyar festmény és fotóművészeti alkotásokból szervezett 11 hazai kávézóban kiállítást. A művészeti munkák eladásából befolyt összeget a Gyermekmentő Alapítványnak ajánlják fel új mentőautó vásárlására.

A fenntarthatóság és a környezettudatosság a Starbucks stratégiájának világszerte fontos részét képezik, éppen ezért a magyarországi szegmens is konkrét, bolygó pozitív lépéseket tesz a műanyag- és élelmiszerhulladék termelése ellen. A kávézólánc tavaly csatlakozott a magyar fejlesztésű ételmentő vállalkozáshoz, a Munch-hoz, amelynek célja az élelmiszerhulladék csökkentése azáltal, hogy partnerüzleteiben a nap végéig nem értékesített élelmiszerek akár 60 százalékkal csökkentett áron vásárolhatóak meg az applikáción keresztül.

Tavaly szeptembertől a Közösségi Erdőkért Alapítvánnyal (MyForest) együttműködve egy újabb lépés történt a zöldebb jövő irányába. Annak érdekében, hogy a vásárlókat a zöld megoldások választására ösztönözze, országszerte húsz forinttal megemelte minden üzletében az egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohárba értékesített ital árát, amely többletköltséget faültetés céljára adományoz a Közösségi Erdőkért Alapítványnak (MyForest). Az együttműködés során a Starbucks önkéntesei is hozzájárultak a 2,4 hektárnyi terület beültetéséhez.

A kávézólánc 2022-es tervei között szerepel, hogy további lépéseket tegyen a fenntartható fejlődés felé, még több környezettudatos megoldást vezessen be üzleteibe, valamint hangsúlyosabbá tegye a társadalmi felelősségvállalás szerepét a működésében. 2022-ben a vállalat továbbra is kiemelt figyelmet fordít az összetartozás fontosságának hangsúlyozására, illetve további, a vendégeket és a helyi közösségeket érintő hazai kezdeményezések megvalósítását tervezi az év során.