Élvezni a kávé ízét

2020. 25. 07., 10:10am
A kávét eleinte nem itták, hanem ették: szárított szemeit rágcsálták, mert úgy gondolták, hogy különleges erőre kapnak tőle.

A kávét eleinte nem itták, hanem ették: szárított szemeit rágcsálták, mert úgy gondolták, hogy különleges erőre kapnak tőle.

A statisztikák szerint, ma a világon naponta több mint 2 millió csésze kávét fogyasztunk el. Hazánkban a felnőtt lakosság napi 2,7 csészényi kávét iszik, bár Magyarországon a kávé leginkább funkcionális. A reggeli ébredést segítő italt már egyre többen fogyasztják élvezeti szándékkal is.

Erre a fogyasztói igényre épít a hazai kereskedelmi forgalomba májusban bevezetett Costa Coffee, amelynek ikonikus keverékét 112 próbálkozás után alkották meg.

A Costa meghódítja a magyar piacot – kávézás élményével és márkanagykövettel indul itthon

A The Coca-Cola Company 2019-ben 4,9 milliárd dollárért vásárolta meg a Costa Coffee-t. A vállalat, természetesen, kávéból is a legjobbat választotta termékei közé: a kiváló minőséget garantálja, hogy a Costa testvérek, a kávébabok 112 variációját kipróbálva hozták létre a ma már ikonikusnak számító Mocha Italiát.

Minden huszadik kávébabból kevesebb, mint 1 felel meg a Costa Coffee számára, ami a világ kávébab-készletének körülbelül öt százaléka. A jellegzetes keveréket nagy szakértelemmel, lassan pörkölik, hogy tökéletesen kiegyensúlyozott, finom diós ízt teremtsenek, karamell aromával

A Costa kávémester csapata, minden adag pörkölt kávéba még a csomagolás előtt belekóstol, hogy biztosak legyenek annak tökéletes minőségében. Ez 5000 alkalmat jelent évente, nem csoda, hogy korábban Gennaro Pelliccia, a Costa főkóstolójának nyelvét 10 millió fontra – közel 4 milliárd forintra – biztosította a vállalat..

Egy fenntartható brand

A vállalat számára a minőség mellett elsődleges a fenntarthatóság, így világszerte minden Costa kávé készítéséhez kizárólag Rainforest Alliance minősítéssel rendelkező kávészemeket használnak. Emiatt biztosak lehetünk benne, hogy minden felszolgált csésze után a kávétermelő közösségek támogatásával javítjuk a gazdálkodók megélhetését és közben védjük a környezetet. A csomagolóanyagok kiválasztása esetén is fontos szempont, hogy csak az Esőerdő Szövetség által minősített anyagokat használjanak fel.

Így isszuk mi

Magyarországon a felnőtt magyar lakosság 85 százaléka kávézik és naponta átlagosan 2,7 csészényit fogyaszt. A kávéivók 91 százaléka nap, mint nap iszik otthon kávét, 53 százalékuk pedig napi szinten kávézott a munkahelyén is - legalábbis a járvány előtt. A legkedveltebb kiszerelés az őrölt kávé.

Szeles Dóra, a Coca-Cola HBC Magyarország kávéfejlesztési vezetője elmondta, hogy a vállalat értékesítésében az otthoni és az otthonon kívüli kávéfogyasztáson lesz a hangsúly. A Costa kávét Egyesült Királyság kedvenc kávéjának szavazták meg az elmúlt tíz évben, ami fantasztikus teljesítmény, figyelembe véve, hogy milyen erős a piaci verseny. „Célunk, hogy hazánkban is mielőbb a Costára is gondoljanak, amikor a kedvenc kávéjukról kérdezik őket” – mondta Szeles Dóra.

A kávéfejlesztési vezető hozzátette: „kutatásainkból kiderül, hogy magyarok többsége még inkább funkcionálisan kávézik, a fő cél a reggeli felébredés, így a többségnél a kávé élvezete másodlagos, a tej és cukor hozzáadása általános. Egyre többen isznak azonban kávét élvezeti szándékkal és egyre többen keresik a minőségi kávékat, a kávézás élményét. Napjainkban a kávézás hasonló fejlődésen megy át, mint egy évtizede a bor-, majd a pálinkafogyasztás. Bár otthon még kevésbé, a vendéglátóipari helyeken egyre nagyobb igény mutatkozik a kávékülönlegességek és a prémium minőségű őrlemények iránt.

A Coca-Cola HBC Magyarország, a hazai piacra lépést is élménnyé kívánja alakítani, ezért együttműködést alakított ki a neves médiaszereplő és médiatulajdonos D. Tóth Krisztával.

Ő lett a Costa kávé hazai márkanagykövete. Az együttműködés alapja a márka története és a minőségi, fenntartható, tudatos fogyasztás iránti elkötelezettség. Idén ez öt különböző izgalmas beszélgetést jelent majd a közösségi médiatérben.

Mindannyiunk életében számtalan olyan kedves ismerős vagy régi barát van, akiktől telefonon vagy online úgy köszönünk el, hogy „igyunk meg valamikor egy kávét!” Azután... nem történik semmi, hiszen elfoglaltak vagyunk, és mindig közbe jön valami. A Costa Coffee támogatásával induló új, élő beszélgetés-sorozatomban ezzel a szokással szeretnék szakítani. Minden hónapban leülök egy kávéra egy olyan emberrel, aki érdekel, akivel ezt egy ideje már tervezzük. Míg mi a kávézás közben megbeszéljük a dolgainkat, a közönség a találkozót élőben követheti az Instagram oldalamon, és felteheti a saját kérdéseit is – így reményeim szerint egy igazi, közösségi élményt szerzünk mindenkinekmondta el D. Tóth Kriszta.

A Costa és a CCHBC

A Costa Coffee-t, a Coca-Cola legnagyobb palackozó partnere - a Magyarországgal együtt 28 országban jelenlévő - Coca-Cola HBC értékesíti. A teljeskörű italgyártó vállalat-stratégiának megfelelően a Coca-Cola HBC Magyarország célja, hogy a termékportfóliójának segítségével a hét minden napjának minden órájában tudjon italt kínálni a fogyasztóknak. Magyarország vezető üdítőitalgyártó vállalatának kínálatában az üdítőitalok, víz, funkcionális italok, prémium alkoholok és energiaitalok mellett, eddig a kávé volt a hiányzó láncszem. A Costa Coffee-val kibővülő kínálatban több mint 100 terméket tudnak biztosítani több mint 400 kiszerelésben.

Jelenleg a Costa, Magyarországon 4 féle őrölt és szemes kávét kínál, 10 féle kiszerelésben. Ezek az arabica és robusta kávészemek egyedi keverékéből előállított, sötét és közepes pörkölésű Signature kávékeverékek, a 100% arabica Bright Blend és a szintén 100% arabica kávészemeket tartalmazó kávékülönlegesség, a Columbia Single Origin. A kínálat hamarosan a Costa Coffee Nespresso kompatibilis kapszulás kávéival egészül ki.