Ebben a butikban a harmónia uralkodik. Bár többféle stílus van jelen, egész öltözeteket lehet összeállítani attól függően, a nap melyik szakában viseljük.
Egy jó táska vagy kiegészítő, egy másik cipő, egy klassz smink, és máris készen van egy új outfit az adott nap következő feladatához.
Találkozás a divattal
Corata Mónika életében, már a gyerekkorában is meghatározó volt a divat. Ő olyan, aki mindent szeret jól csinálni. Üzletében csak olyan holmikat tart, amivel tud azonosulni. A ruhák nagy részét maga tervezi, stílusában ötvöződik a sportosság, az elegancia, a nőiesség és a vagányság.
Mónika fodrásznak készült, de - mivel a divathoz tartozik a fodrászat - utóbb azon dolgozott, miként lehet összehozni a két szakmát. Neves fodrásznál tanult, majd saját üzletet nyitott Szigetszentmiklóson. Hétvégenként modell lányokon, fotózáshoz készített frizurákat hozzá sminket, öltözeteket.
Húsz évesen azt gondolta, legyen a fodrász is fiatal, pörgős. Ahogyan múltak az évek, megváltozott életszemlélete. Mert úgy gondolta, később mással akar majd foglalkozni. Beiratkozott diploma szerzés céljából egy újságíró iskolába, de ez csak apró kilengés volt. Közben jött az ötlet: a fodrászüzletet kettéosztotta. Elöl volt a fodrászat, mögötte pedig az új, a butik.
Egyre inkább a divat felé fordult. Lassan engedte el a fodrászatot, kellett egy év hozzá. S mivel igazán jó helyen volt az üzlet, a város központjában, kezdett a vásárlók megszokott, mindennapi divatot kínáló törzshelye lenni.
Mindegy, hogy gyalogosan vagy autóval, az arra járó hölgyek betértek vásárolni, esetleg visszafordultak egy – egy trendi darabért, vagy csak megnézni a kirakatot. A boltot ismerik a fodrászkodás óta, most pedig úgy tartják, még a ruha is Mónikás.
Nyári trend
Mónika követi az aktuális trendet a nagyvilágban, ám csak azt veszi át, amit abból a magáénak érez. Ilyen a - most ismét divatba jött - válltömés, vagy a nagyon puffos ujj. Azonban mindig a minőség az első. És, a vásárlók divattal kapcsolatos óhajai. Meg a saját ötletei, amik jönnek, mint egy fuvallat.
Idén nagyon megy a lenvászon. Nála - többek közt - szintén a fodros ruhákat, szoknyákat, felsőket keresik. Fodor lehet mindenütt, ujjon, vállon, nyakkivágásban, sőt, maga a ruha több fodorból is állhat.
A hosszakat tekintve szintén minden elfogadott: maxi, mini, midi. Természetesen, ez ízlés kérdése, és persze, kinek melyik áll igazán jól.
A tavalyi pasztell árnyalatok után most az erőteljesebb színek dominálnak. Mónika szerint is, a színpaletta legyen változatos! Idei trend a mélyzöld, e mellet a vásárlók ezeket kérik: narancs, királykék, nap sárga, meg az örök fehér és fekete.
Sokszor rendelnek a vásárlók más színt és méretet, mint az üzlet pillanatnyi kínálata és ezek mind teljesülnek a szigetszentmiklósi üzletben, meg a webshopban egyaránt.
Ősz és tél
Az őszi - téli divat jobban fekszik Mónikának. Március óta, a járványhelyzet okozta karantén ideje alatt sokat tervezett. Ez sosem úgy történik, hogy leül és tervezni kezd, hanem, egyszer csak jön az ötlet, mint egy fuvallat, ahogyan azt már az előzőekből tudjuk.
Van egy alap darab, amihez jön az ötlet, és kicsit más lesz. Egy újabb ötlet nyomán ismét változik a ruhadarab, végül teljesen újjá válik.
Például egy pulcsiból, tovább gondolva lehet ruha, vagy később lehet hozzá nadrág, majd, dzseki is. Esetleg egy pólóból, szintén tovább gondolva, lehet mini vagy maxi ruha.
Van egy hiánypótló darab, amit saját tapasztalat alapján tervezett meg Mónika: magának keresett egy - csak derékig érő – dzsekit, s, mivel nem talált, így megalkotta az azóta nagyon népszerűvé vált felsőt. Mert, mint vallja, ötlet mindig van.
Több kollekció is megmaradt a kényszerű márciusi üzletbezárás után, amiből azután a hideg júniusban, valamennyi elkelt. Nyár végén ezeket a modelleket is tovább kell gondolni!
Ami nagyon fontos, hogy a ruhadarabok passzoljanak egymáshoz! A sportos lehet elegáns, a napközben viselt ruhát pedig, át lehet varázsolni egy csinos holmival esti viseletté.
Táskák is vannak a Pomme Verde kínálatában, amik szintén illenek a Mónika által megalkotott divatvilághoz.
Az anyagok
Csak minőségi alapanyagokból készülnek a modellek és általában egyszínűek. Olykor azonban, mintás anyag is sorra kerül. Legutóbb a mintás póló anyagából még a hozzáillő maszkokat is megalkotta.
A vevőkör
A Pomme Verde butikot Szigetszentmiklóson mindenki ismeri. De szintén ismerik - többek közt - Budapesten és Sopronban, Amerikában és Ausztráliában, azaz széles e világban. Vannak törzsvásárlók, és újak is. Jön a diák, a háziasszony, a tanárnő, az üzletasszony, az ismert színésznő, a nagymama az unokájával vásárolni. A fiatalok nem gondolják, hogy az ő számukra van menő holmi, viszont örömmel tapasztalják az ellenkezőjét.
Ennek ellenére, szögezzük le, a fő vevőkör a 25 évestől fölfelé, 30+ korosztály.
Tervek
Mónika nagyon jól tudja, nem lehet, és nem akar mindenkinek megfelelni. Éppen ezért, olyat nem tervez, és nem forgalmaz, ami nem az ő stílusa. Sokszor, napi szinten kipattan egy új gondolat, amit rögtön megvalósítanak a ruhák készítőjével.
Corata Mónika
S, ha már itt tartunk, a varroda Budapesten, a IX. kerületben található. Ez egy kis műhely, de a vásárlók és a webshop miatt, több varrónőre lenne szükség. Tehát kell egy nagyobb hely, ahol elfér szabászat, varroda, fotóstúdió, bemutató terem. Utóbbi divatbemutatókhoz is remek lesz, így nem fontos más helyszínt keresni.
A cél adott, a tervek megvalósításra várnak. A vevők pedig a Mónikás ruhákra.