A jövő év divattrendjei

2019. 12. 11., 4:10pm
Idén új helyszíneken, a megszokott színvonallal és profizmussal találkozhatott a közel hatezer látogató, aki részt vett a 2020-as év magyar tervezőinek tavaszi-nyári bemutatóján.

Idén új helyszíneken, de a már megszokott színvonallal és profizmussal találkozhatott az a közel hatezer látogató, aki részt vett a 2020-as év magyar tervezők által megálmodott tavaszi-nyári kollekcióit felvonultató fashion show-kon.

Immár negyedik alkalommal rendezte meg a Magyar Divat & Design Ügynökség november elején a Budapest Central European Fashion Week-et.

A divathét számos side eventtel már a hét elején elkezdődött, amelynek egyik kiemelkedő eseménye november 7-én, a MOME campusán megrendezett Budapest Fashion & Tech Summit volt. 

A konferencián a nemzetközileg elismert szakértők előadásaik során olyan divatipart érintő aktuális kérdéseket boncolgattak, mint a fenntarthatóság, a digitalizáció és a divat kapcsolata. Illetve az innovatív üzleti megoldások, vagy a hazai márkák különböző piaci lehetőségei a világsikert jelentő úton. A hagyományteremtő jelleggel megrendezett konferencia célja, hogy Budapest felkerüljön a fenntartható divat-fővárosok palettájára, és iránymutató szerepet töltsön be a közép-európai régió fenntarthatóbbá tételében.

November 8-án, pénteken, a belvárosi Tesla Event Kult adott otthont a fiatal tehetségek és a nemzetközi tervezők kollekcióinak. ViktoriaVarga és CAKO, illetve például a Green Carpet Award díjas olasz tervező, Gilberto Calzolari is itt mutatta be legújabb darabjait. 

Abodi

A Budapest Central European Fashion Week-en láthatta a közönség annak a hat hazai tervezőnek a legfrisseb kollekcióit is, akik a Magyar Divat & Design Ügynökség és a Camera Nazionale della Moda Italiana közös, mentorprogramjában vesznek részt. Ők már óriási sikert arattak a milánói divathéten is. 

Artista

Az Abodi, az Artista, a Cukovy, az Elysian, a Je Suis Belle és a Zsigmond Dóra menswear magyar márkák iránt kiváltképp nagy volt az érdeklődés, mindegyik show-n teltház fogadta a kifutóra lépő modelleket.

Elysian

Zsigmond Dóra

Áeron

Peter Mero

Celeni

Senitment's

Nagy érdeklődés kísérte a záró bemutatót, Zoób Kati 2020ss kollekcióját.

A magyar tervezők mellett meghívást kaptak olyan hazai és nemzetközi divattervezők, mint Jean Gritsfeldt (UA), vagy Patrick Mcdowell (UK), aki esélyes lehet az Anna Wintour által bejelentett Stella McCartney díjra. Emellettmeghívottak voltak divatszakértők, hírességek és influencerek, mint például a félmillió követővel rendelkező Aureta, vagy az olasz Irene Colzi, de Ázsia is képviseltette magát például Wenjun Lau és Mademoiselle Yulia személyében.

A három nap során olyan, a divatszakmában méltó helyet elfoglaló nevek látogattak el, mint a Diet Prada párosa, a Dazed and Confused és a Cut magazin újságírója, Kristen Bateman, a Vogue Italia, a Vanity Fair és az újhullámos Kunst Magazin és a Fucking Young! szerkesztői. De jelen volt a Vogue Arabia és a Harper’s BAZAAR is, utóbbi divatszerkesztői Budapesten ikonikus helyszínein tartottak fotózást a magyar márkák válogatott darabjaiból.

 „A 2019-es őszi Budapest Central European Fashion Weeket óriási sikernek könyvelhetjük el: megdupláztuk a meghívott nemzetközi influencerek, újságírók, és a külföldi – például olasz, mexikói, orosz – buyerek számát. Továbbá több mint 150 hazai újságíró, fotós, videós jött el a három nap alatt, hogy hírt adjon a magyar tervezők legújabb kollekciójáról. 

Közel 6.000 embert láttunk vendégül az esemény szervezőiként, azaz idén több mint 1.000 fővel látták többen a divatbemutatókat, mint 2018-ban. Nem lehetünk továbbá elég hálásak annak a több mint 300 embernek, aki erőn felül teljesített, hogy az eseményünk zökkenőmentes legyen, és hogy a közel 40 hazai és nemzetközi tervező sikeresen mutathassa be a 2020-as tavaszi-nyári kollekcióját. Minden tekintetben túlszárnyaltuk az elvárásainkat, és bízunk benne, hogy a rendezvényünk évről-évre egyre népszerűbb lesz. – nyilatkozta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.

A szervezők egyik fő célkitűzése, hogy a főváros még aktívabban bekapcsolódjon a divatipar nemzetközi vérkeringésébe, illetve egyúttal szeretnék elérni, hogy a szakma a divat és fenntarthatóság régiós központjaként azonosítsa Magyarországot.

Magyar divatélet

-----

A Magyar Divat és Design Ügynökségről

A Magyar Divat & Design Ügynökség, a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, három kiemelt részleggel: divatipar, designipar és Fashion & Design Hub. Az ügynökség célja a globálisan elismert design- és divatiparon keresztül erősíteni az országimázst, olyan munkahelyeket teremtve, melyek mögött fenntartható iparági vertikum áll. Emellett legfontosabb feladatai közé tartozik az export növelése, a hazai gyártói háttér erősítése és fejlesztése, a tradícióval rendelkező kreatív és szakmai tudás fejlesztése. Kiemelt célja a design és divat iparágban tevékenykedő hazai és nemzetközi szereplők közötti hatékony szakmai koordináció megvalósítása, mely elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez.