Új arculat, új üzenetek

2019. 20. 06., 11:10am
A harmincéves vállalat titka abban rejlik, hogy lépésről lépésre építkezik, folyamatosan terjeszkedik és időről-időre képes megújulni.

A harmincéves vállalat titka abban rejlik, hogy lépésről lépésre építkezik, folyamatosan terjeszkedik és időről-időre képes megújulni.

Az idén 30 éves Euronics rekordévet zárt 2018-ban. A száz százalékban magyar tulajdonú vállalat 20 % -os árbevétel-növekedést könyvelhetett el a 2017-es eredményhez képest, ezzel átlépte a 74 milliárd forintot.

Kifejezetten jól teljesített a számos kényelmi funkcióval rendelkező webshop, amelynek forgalma megkétszereződött egy év alatt. A GKI Digital adatai alapján ezzel a webáruház már a 12. helyet foglalja el a hazai piacon.

Az elmúlt harminc évben folyamatosan nyereségesen működő Euronics tavaly az árbevételnél is nagyobb mértékben, 25 %-kal növelte adózott eredményét. A műszaki áruházláncnál vásárlók egyre bátrabban választják a rugalmas konstrukciójú hitelmegoldásokat, a 2012-es adatokhoz képest 46 százalékkal nőtt a jóváhagyott áruhitelek összértéke.

A fogyasztók tudatossága folyamatosan nő, egyre többen választanak drágább, de jobb minőségű termékeket, ezekhez előszeretettel választanak termékbiztosítást is. Az Euronics 2012-höz képest 159 %-os növekedést regisztrált ezen a területen. Elsősorban okos-telefonjaikat, de más, értékes műszaki tárgyaikat is szeretik biztonságban tudni a vásárlók.

A fejlesztések folytatódnak

A tavalyi év rekordjai azért is kiemelkedők, mert mindezt úgy érte el az áruházlánc, hogy közben egymilliárd forint értékben hajtott végre beruházásokat: 700 milliót költött a bolthálózat fejlesztésére, illetve 300 milliót az IT és egyéb műszaki jellegű fejlesztésekre.

A 2019-es évben is folytatódnak a beruházások, az idei évben a logisztikára fókuszálva: a raktár 14 000 négyzetméteresre hízik.  400 millió forintot költenek raktártechnikára, ezen belül 29 Toyota típusú targoncát szereznek be, új csomagolóállomást (és polcrendszert) állítanak üzembe, illetve a fenntarthatóság jegyében teljesen átállnak a vonalkód alapú, papírmentes raktári munkára.

Új arculat, új üzenetek

„Nagyon fontos, hogy egy cégnek legyen múltja és történelme, mert ez garantálja a vásárlók számára a megbízhatóságot és az állandóságot, amelyre folyton változó világunkban nagy szükség van. Emellett ugyanilyen fontos az is, hogy egy cég mind kommunikációjában, mind megjelenésében modern és trendi legyen, mert ezt értékelik a fiatal vásárlók” – mondta Hunyady László, marketing és értékesítési igazgatój. Kiemelte, az idei év egyik legfontosabb feladata a modernizáció és a megújulás. A vállalat az élmény-alapú vásárlás felé mozdul el, vonzóbbá teszi üzleteit, még több, helyben kipróbálható műszaki eszközzel, tágasabb terekkel és új termékcsoportokkal készül.

Tovább terjeszkedik az áruházlánc, Cegléden már megnyílt egy idén tavasszal, amit egy új budapesti követ majd szeptemberben. Közben Esztergomban bővült a meglévő üzlet, a kecskeméti és dunaújvárosi pedig frekventáltabb helyre költözik.

Új termékkategóriák, omnichannel modell

„A növekedés kulcsa a vásárlók elégedettsége és lojalitásának növelése, emiatt az idei évben további termékkategóriákkal bővítjük kínálatunkat. A megújult Euronics webshopban minden elérhető lesz, amire a ház körül szükség lehet. A barkács-, a kert- és az otthon kategóriákkal egészül ki a kínálat, amely a vállalat online és offline csatornákat ötvöző értékesítési modelljének köszönhetően a bolti vásárlók számra is elérhető lesz.” – mondta Fazekas Bálint.

Arról is beszélt, hogy - bár az Euronics meghatározó szereplő a nagy háztartási gépek kategóriában - viszont vannak olyan területek, amelyekben további erősödésre van szükség. Ezek között elsősorban a laptop (és egyéb számítástechnikai) kategóriát jelölte meg, ami kiemelt kereskedelmi és marketingfókuszt fog kapni.

„Fontos és látványos tendencia, hogy az emberek egyre bátrabban vásárolnak nagyobb értékű, jobb minőségű műszaki termékeket. Az ár mellett az értékállóság és a garancia is kiemelt szempont lett.” – erről már Rohrböck András, beszerzési igazgató beszélt. Arra is felhívta a figyelmet, hogy az elmúlt 30 évben rengeteg versenytársa volt a vállalatnak, de ezekből sokra talán már nem is emlékszünk, hiszen – mint fogalmazott – csak a legerősebbek, az alkalmazkodni és megújulni képesek élnek túl.

„A megújult vállalati logó, az új szlogen - gépek sok szeretettel -, illetve az Euronics teljes kommunikációs megújulása és a fiatalosabb, lendületesebb, letisztultabb áruházi képek segítségével további növekedésre számítok” – tette még hozzá Hunyady László, marketing és értékesítési igazgató.

Az Euronics Műszaki Áruház – Vöröskő Kft-ről: A veszprémi székhelyű Vöröskő Kft.-t 1989-ben alapították, tulajdonosai magyar magánszemélyek. A cég 2001 áprilisában csatlakozott az Euronics International Ltd. nemzetközi beszerzési társuláshoz, amelyhez 36 országban több mint 8 800 üzlet tartozik. Az Euronics már Magyarország minden megyéjében jelen van. A Vöröskő Kft. árbevétele 2018-ban meghaladta a bruttó 74 milliárd forintot. A cégcsoport összesen 1260 dolgozót foglalkoztat, országszerte 66 áruházzal rendelkezik.